Välkommen till Krusans blogg!

Här kommer jag att skriva om mina dagar , vad jag gör, vad som händer. Mycket om att sticka och sy.















Om mig

Mor till ett antal nu vuxna barn, sex underbara barnbarn. Älskar djur.

tisdag 8 november 2011

Symässa Älvsjö Nov 2011


Det blev äntligen ett besök på symässan iår. Åkte med en bussresa på Fredagen. Fick hela sju timmar där. Jag lovar att jag hade ont i mina fötter kl 17.00 när bussen gick hem igen. Jag har ju syfötter ,inte så van att gå.
 Alltid lika kul att se alla utställare med både gammalt och en del nyheter. Mycket garn och stickningar. Tog några kort på all färgglädje.




De här mössorna är helt underbara!


Jag lyckades i alla fall motstå några garninköp. Har ju liksom lite av den varan tidigare.

Vad jag därimot köpte till mej, var en pressarfot till min Bernina som jag kan filta med dvs göra mönster på tyg(ylletyg) med garn och ull. Kanske kommer något foto framöver. 
 Köpte också ett mönster på en tunika från svenska mönster. Har aldrig provat det märket tidigare. Fick massor med inspiration så på lördagen sydde jag tre tunikor.

Tre små tygbitar fick också följa med hem. Fick en "diamant " av Linnéa.
Hade inga tyger i de här färgerna. Ska fundera om jag kan göra något till henne. Barn har sån frihet när de sätter ihop färger.Tycker de här färgerna är jättefina tillsammans.
Nu är hög tid att gå en trappa ned till syrummet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar