Välkommen till Krusans blogg!

Här kommer jag att skriva om mina dagar , vad jag gör, vad som händer. Mycket om att sticka och sy.















Om mig

Mor till ett antal nu vuxna barn, sex underbara barnbarn. Älskar djur.

lördag 17 december 2011

Lite sol i December

Det har vi fått. En vecka i Hurgada i Egypten . Tillsammans med yngsta dottern med familj.  Skönt att se ljuset. Dock blåste det  kallt , så lä fick uppsökas , för att njuta av solen.Poolen på hotellet var inte varm så där blev det inget dopp. Men i det Röda havet var det i alla fall över  20 grader varmt.Så där badades det.Vi var ute två dagar på båtrundtur, med snorkling på korallreven utanför staden , landstigningar på sandbankar och öar som bara bestod av sand. Ingen grönska alls.  God mat. Vi åt en hel del Egyptisk mat från deras egna matställen. Mycket vegetariskt. Kofta gillade jag, det är grillade lammfärsspett.   Frukten färsk och jättefin.  En sak som inte var kul, var alla affärsidkare som var hopplöst envisa och påstridiga.Huu och fyy!!
Lägger upp lite bilder på sidan till höger.Kameran ljuger inte om färgerna. Jättefina på hav sand och himmel. Klicka där så ska ett bildspel starta.

1 kommentar:

  1. ...fast här i Sörmland har vi lite vacker julsnö just nu. Och den hinner säkert försvinna lagom till julafton. Så njut allt vad du orkar och ta vara på värmen:)

    SvaraRadera