Välkommen till Krusans blogg!

Här kommer jag att skriva om mina dagar , vad jag gör, vad som händer. Mycket om att sticka och sy.















Om mig

Mor till ett antal nu vuxna barn, sex underbara barnbarn. Älskar djur.

fredag 8 juni 2012

Kö till Kviltningen!

Nu har det samlats på sej lite som ska kviltas. Det går fort att sy toppar, men det är bara halva jobbet.
Här är ett mystäcke, sytt av färdiskurna 2,5" remsor och enfärgade som jag skurit till själv. Längtar man efter att bara sy så är det här en stålande ide. Snabbt resultat. Har hittat tipset att sy så här, på en blogg på nätet.
Vi hade ju sykollo och läde oss hantera Hunter Star linjalen. Här har det blivit några små sommardukar.De skall också kviltas,                                                                                              
 De är sydda efter 5" blocket, inte så stora.

Passar bra som små "gåbort" presenter.







En liten sommar väska har jag också sytt.



Den har bara en halv stjärna på varje sida.



Har fått hem en ny linjal också som är till hjälp att sy Twisters Star med. Jättekul och fint blir det. En liten duk har det blivit. Det var lite som att lägga pussel att få till stjärnorna.

7 kommentarer:

  1. Oj så mycket fint du sytt, du har verkligen fått in snitsen på Hunters star! Ha en skön Sommar! Kram Lillemor

    SvaraRadera
  2. Vilken energi du fick :)). Vilka söta små dukar eller tabletter du fick ihop, väskan likaså och ett mysigt tv-täcke. Har du några tyger kvar?? :))
    Kram/annica

    SvaraRadera
  3. Vilken energi!!!!
    Visst är den rolig Square linjalen :)!
    Söta små dukar men man kan ju även använda dem till tabletter, sommarfärger. Läcker väska och en mysig TV-kvilt, kanske till EM-fotbollen. Kram

    SvaraRadera
  4. Det är så snyggt allt du sytt. Jag tycker det är kul att sy med remsor så jag gillar ju alldeles speciellt mystäcket som jag tyckte blev urtjusigt.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åhh så mycket fint du ha sytt! Härligt täcke och jättesöta små dukar. Väskan är inte dum den heller :-))
    Kraam Carina

    SvaraRadera
  6. Tack för alla snälla kommentarer!

    SvaraRadera
  7. Mycket fint du sytt!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera