Välkommen till Krusans blogg!

Här kommer jag att skriva om mina dagar , vad jag gör, vad som händer. Mycket om att sticka och sy.















Om mig

Mor till ett antal nu vuxna barn, sex underbara barnbarn. Älskar djur.

tisdag 7 juni 2011

Vadstena

                    27-28- 29 Maj var jag tillsammans med mina sykompisar, Hunnebergskviltarna på Sy-Lan
                     i Vadstena.  Vi har träffats på det här viset några gånger på försommaren på Hunneberg ,
                      en gång på  västkusten Bohus Malmön Aug 2010.  Vi är en liten sygrupp som kommer från    
                 olika orter , de flesta från västra delen  och sedan jag från öster här då.
                 Vi strålade samman hos Berit som är mor till "chefen" Annica. 
                 Hon bjöd oss på kaffe/te smörgås  och kaka  i sitt hem.
                 Tack Berit!
                Sedan lastade vi ur våra symaskiner i den fina lokalen  mitt i centrum.
               Vi hade ett så fint boende på Folkhögskolan .  Allt fanns på gångavstånd . Härligt!
               Det hemliga projektet var en romantisk duk. Så fint val!
                Jag länkar här till Annicas blogg om någon vill läsa mer vad vi gjorde.
                  http://annica-quiltstickan.blogspot.com/2011/06/sytraff-i-vadstena.html
                 och här är länken till Hunnebergskviltarna
                 http://hunnebergskviltarna.blogspot.com/
                Jag har bara några foton från den vackra Klosterkyrkan och den fina garnaffären vi besökte  
              innan vi skildes åt.

Intriörbilder från Klosterkyrkan i Vadstena
Förgätmigej så vackra.Kärleksknutar på gång
Tack mina vänner för den här fina helgen!


             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar