Välkommen till Krusans blogg!

Här kommer jag att skriva om mina dagar , vad jag gör, vad som händer. Mycket om att sticka och sy.















Om mig

Mor till ett antal nu vuxna barn, sex underbara barnbarn. Älskar djur.

torsdag 3 mars 2011

2-3 Mars 2011

Onsdagen bytte vi boende. Det blev en flytt på ca 50 m. Ett hus med en liten tomtplätt.
Vi plockade in bagaget och gick ut och handlade lite mat. Lite köttfärs , kyckling osv.
Vid hemkomsten konstaterade vi att inget finns att steka i. Spisen är bara två elplattor.
In med varorna ikylen, en lätt lunch och iväg till stranden.
Tyvärr var det inga bra badkompisar i vattnet, jellyfish som brändes, jag vet!
inget farligt i alla fall. Det blev lite avslaget.
Nåväl vi har en gasolgrill på baksidan av huset.Så idag har det blivit hamburgare för hela slanten,
istället för hamburgare och köttfärssås. Kycklingen gick att steka i bitar på grillens stekplåt
tillsammans med löken, och sedan i en kastrullem med tomat osv.Kyclinggryta.
Vi skulle bada på em var tänkt, men bussen gick inte fram till stranden,den körde en förkortad
sträcka.Vi orkade inte gå värmen (+40)så vi steg av i hamnparken så där har vi varit på em.
Jag ska lägga in foton på huset, det är litet och gulligt, väldigt högt i tak, tror nästan det är 4 meter.

1 kommentar:

  1. Hej! Huset ser mysigt ut. Oj vad varmt ni har det! Här är iaf soligt nu på morgonen. Vaknade 7 fast det är lördag, typiskt... igår va det gråkallt! Kram caroline

    SvaraRadera