Välkommen till Krusans blogg!

Här kommer jag att skriva om mina dagar , vad jag gör, vad som händer. Mycket om att sticka och sy.















Om mig

Mor till ett antal nu vuxna barn, sex underbara barnbarn. Älskar djur.

söndag 6 mars 2011

5 till 6 Mars

Igår, Lördag var vi en tur på staden på fm. Fyllde på internetabonnemanget lite, så det ska räcka tiden vi är kvar här. Hittade så fint silke/bomullsgarn på en loppis. Kan bli en söt sommartopp kanske.Har tittat efter ullgarn, det finns ju så många fårfarmare här. Men det är väl köttdjur de föder upp. Ull för värmen behövs ju inte här.
Efter lunch var det standen som väntade. Så härligt varmt det är i Indiska Oceanen! Men det båste liten sandstorm. Sanden yrde in överallt. Vi gick upp på gräsmattorna.Där var det lite lugnare.
 På väg från stranden till bussen snubblade jag , gatan var lite trasig,och jag är lite klumpig.
 Aj , attan vad ont det gjorde!! Jag stönade nog fram lite värre saker också.  Det blev bara lite skrapor och blod som rann som tur var.
Idag har jag varit i huset hela dagen. Karlsson handlade frukost mat till i morgon, på fm. På em for han till stranden. Jag har broderat och skrivit vykort. Imorgon ska vi försöka vara lite mer turister.Ett museébesök  är på gång.

1 kommentar:

  1. Det är även soligt här, visserligen saknar vi lite av er temperaturer men det kommer.... :-) Ni kommer komma hem till en underbar vår, om det nu fortsätter så här. Hälsa Janne Kram Maarit

    SvaraRadera