Välkommen till Krusans blogg!

Här kommer jag att skriva om mina dagar , vad jag gör, vad som händer. Mycket om att sticka och sy.















Om mig

Mor till ett antal nu vuxna barn, sex underbara barnbarn. Älskar djur.

fredag 25 februari 2011

24 Februari i Albany

Lika god frukost idag. Efter den blev det en liten tur på staden. Kan någon förstå att jag hittade en kviltbutik.? Och alldeles nödvändigtsvis var jag tvungen att handla några tyger. Lunchen intogs hos Hungery Jack, Kan någon gissa på vems inrådan? Så är det , man måste ge efter lite för att få något.Efter den eminenta lunchen åkte vi till en strand, där hade ungdomarna surfingskola. En skolklass alltså. Det båste jättemycket. Vi tog en rundtur istället. En stenbro som naturen själv har format. Berget var mycket speciellt. Flera trafikvarningsmärken för känguru är vanligt runt om här.
Vi tittade på det här valfångarfartyget också. Karlsson står vid en skylt. Den betyder att du kan köra in där med din bil, tala om vad du vill ha  ,vin, sprit eller öl. så får du det satt i bilen . Du bara sitter kvar i bilen och betalar. Lovar att sådana här Drive in finns på alla orter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar