Välkommen till Krusans blogg!

Här kommer jag att skriva om mina dagar , vad jag gör, vad som händer. Mycket om att sticka och sy.















Om mig

Mor till ett antal nu vuxna barn, sex underbara barnbarn. Älskar djur.

söndag 27 februari 2011

Söndag 27 februari Fremantle

Igår 26 feb kom vi tillbaka hit till Fremantle. Allt har gått bra. Vi har sett mycket och haft det jättebra.Vi startade på morgonen från Albany. Lite lätt regn faktiskt.
Men efter 30 min bilfärd var det strålande sol igen. Kom fram efter lunch och fixade ett boende. Inte helt lätt .
 Mycket är upptaget och det som är kvar är dyrt..
Vi hittade ett boende , ett rum med liten köksavdelning + bad/toa. Det finns en  gasspisel att laga mat på.
Har inte haft gas att laga mat på sedan mycket tidigt 70-tal.
Ikväll skulle jag laga middag, hade inhandlat nötbiffar och potatis. Potatisen stod på kokning och jag höll på att steka lök,då gick brandlarmet  i gång. Satte på fläkten och öppnade dörren. Så larmet slutade tjuta. Jag lade i köttet och fortsatte steka,då bankade det på dörren. Det var fastighetsskötaren, han sa att alla lägenheterna var sammankopplade på samma, så det tjöt väl bra hos grannarna också antar jag. Ojojdå sa jag och då skrattade han. Tur att det bara var lite matos!
Nu har vi varit borta halva tiden. Det går så fort .
Vi har tillbringat dagen på en strand söder om Fremanle. Oj vad folk det var ute idag.
Australienarna själva åker gärna ut Familjevis , ut till stränder eller parker på helgena. De sitter och pratar , äter och grillar i stora flockar 10- 20 personer.Gamla tillsammans med barn och barnbarn.
Härligt att se.

2 kommentarer:

  1. Hej vännen,
    Även här har blivit lite varmare men vi har lååååångt till dom temperaturer du skriver om.. Sportlovet är nu slut så för min del kan även snön försvinna. Som du säger så går tiden fort, ni har varit borta halva tiden och när ni kommer hem så är det redan mars Hörs och hälsa Janne Kram Maarit o Per

    SvaraRadera
  2. Hej Eva
    Nu har jag uppdaterat mig lite på er resa. Och det du har beskrivet låter mycket härligt och skönt! Tänk om man kunde få ligga i den där solen och få bada i det där havet! Njut av den tiden som är kvar. Här börjar man ju tro att våren kan vara på väg, plusgrader 2 dagar på raken! Jag hoppas!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera